Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u het antwoord op veel gestelde vragen. Heeft u een andere vraag? Bel of chat met ons tijdens onze openingstijden of mail naar info@golftime.nl.

Wat gebeurt er bij een oranje of rood reisadvies voor mijn golfbestemming?

Als Golftime een geboekte golfreis moet annuleren, zal Golftime de (aan)betaling terugbetalen binnen twee weken nadat u geïnformeerd bent dat de reis niet uitgevoerd kan worden. Er zal dus geen voucher worden uitgegeven. Geldteruggarantie dus!

Hierbij gelden de volgende voorwaarden:

  • Golftime annuleert de reis vanwege een oranje of rood reisadvies voor de geboekte bestemming, uitgegeven door het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken. Golftime bekijkt het reisadvies 5 dagen voor vertrek op https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen. Geldt een oranje of rood reisadvies binnen 5 dagen voor vertrek, dan heeft u uiteraard ook recht op geldteruggarantie.
  • Geldig op alle nieuwe boekingen, gemaakt vanaf 01.01.2021.

De Geldteruggarantie geldt niet:

  • Als er lokale, beperkende maatregelen gelden of worden ingevoerd zoals het dragen van mondkapjes, een avondklok of sluiting van faciliteiten buiten de accommodatie, zoals de horeca of anderszins. Golftime heeft daar immers geen invloed op.
  • Als de reis door de hoofdboeker zelf wordt geannuleerd. In dat geval gelden namelijk de reguliere annuleringskosten. Wanneer deze annuleringskosten lager zijn dan het reeds betaalde bedrag, dan wordt het restantbedrag teruggestort op uw rekening. Zijn deze annuleringskosten hoger dan het reeds betaalde bedrag, dan moet het restbedrag direct na het annuleren worden voldaan.

Hoe kan ik Golftime bereiken?

U kunt ons op maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.30 uur telefonisch bereiken op 033 - 462 72 00. Buiten kantoortijden kunt u ons voor noodgevallen bereiken op +31655373918.
Daarnaast kunt u op onze website ook een reisvoorstel aanvragen voor een reis naar keuze of online uw wensen doorgeven. Wij zijn ook per e-mail bereikbaar via info@golftime.nl.

Kan ik met een gerust hart mijn reis bij Golftime boeken?

Golftime staat voor deskundig, eerlijk, efficiënt en met aandacht voor onze klant. Als een echte ‘travel caddy’ zijn wij uw partner in golfreizen. Ons team bezoekt de golfbestemmingen zeer regelmatig en hierdoor kunnen we u goed van dienst zijn met aanbevelingen.  Bij Golftime bent u verzekerd van een eerlijk en betrouwbaar advies. Wij zijn aangesloten bij Stichting Garantiefonds Reisgelden en het Calamiteitenfonds. De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Calamiteitenfonds garantie houdt in dat u als consument die deelneemt aan een door ons georganiseerde reis: - (een deel van) uw reissom terugkrijgt indien wij de reis alsnog als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren. - de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij u vervroegd moeten repatriëren. Bij Golftime bent u dus verzekerd van een onbezorgde golfvakantie.

Hoe boek ik een golfreis bij Golftime?

Voor het reserveren van een golfreis kunt u bij ons een aanvraag doen via het aanvraagformulier op onze website of u kunt telefonisch contact opnemen via 033 462 72 00 om uw wensen te bespreken.
Naar aanleiding van uw aanvraag nemen we de golfreis met u door en adviseren we u graag. We kunnen een reisvoorstel voor uw golfvakantie opstellen en deze versturen per e-mail. We kunnen de golfreis ook direct reserveren als u deze graag direct wil vastleggen. We sturen u dan de reisbevestiging met factuur. Indien de reis direct telefonisch wordt gereserveerd, is de reservering definitief wanneer Golftime de reservering bevestigd middels een reisbevestiging/factuur.

Wat voor soort auto is een categorie B auto?

Een categorie B auto is een 5-deurs auto, een Nissan Micra of gelijkwaardig. Een categorie B auto biedt voldoende ruimte voor 2 personen met golfbagage.
Golftime biedt reizen aan met of zonder huurauto. Wanneer een huurauto in de reissom is inbegrepen is het mogelijk deze te wijzigen of te upgraden naar een andere klasse/categorie. Daarnaast bestaat de mogelijheid een auto bij te boeken wanneer deze niet in een reis is inbegrepen.

Welke betaaltermijn heb ik?

  • Na het maken van uw reservering ontvangt u van Golftime een reisbevestiging waarop de SGR voorwaarden van toepassing zijn. Deze zijn te vinden op onze website en worden u met de reisbevestiging toegestuurd. De reisbevestiging is tevens de factuur.
  • Aanbetaling: Indien de vlucht door Golftime wordt gereserveerd dient deze direct 100% betaald te worden aan Golftime. De aanbetaling dient u binnen 10 dagen na ontvangst van de factuur te hebben voldaan. Deze bedraagt 30% van de reissom (exclusief vlucht) en wordt eventueel aangevuld met:
    - Eventuele premie(s) voor reis- en/of annuleringsverzekering
    - Poliskosten (als u een reis- of annuleringsverzekering heeft afgesloten)
    - Calamiteitenfonds € 2,50 per 9 personen
    - Reserveringskosten: € 25 per reservering
  • Restbetaling: dient uiterlijk 6 weken voor de dag van vertrek in ons bezit te zijn.

Bij een reservering binnen 6 weken voor vertrek dient het totale bedrag ineens te worden voldaan.

Is het mogelijk om mijn geboekte golfreis te wijzigen?

Mocht u tussen ontvangst van de reisbevestiging en de vertrekdatum nog iets willen wijzigen, laat dit dan zo spoedig mogelijk weten.
Afhankelijk van de wijziging behoudt Golftime zich het recht €27,50 per wijziging in rekening te brengen. Dit uiteraard naast eventuele andere kosten die een wijziging met zich mee kan brengen.

Als ik ter plaatse een probleem heb, wat kan ik dan het beste doen?

Golftime staat voor aandacht voor de reizigers en een onbezorgde golfvakantie. Mocht er ter plaatse iets in aan de hand zijn dan kunt u ter plaatse direct contact opnemen met de receptie van uw accommodatie of golfbaan. Vaak kan in goed overleg ter plaatse een oplossing gevonden worden.
Wordt de tekortkoming niet naar behoren opgelost, neemt u dan zo snel mogelijk contact op met Golftime, zodat wij het probleem tijdens uw verblijf kunnen oplossen.

Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?

Na de reservering van uw golfreis ontvangt u eerst een reisbevestiging/factuur en daarna een starttijdenbevestiging. Nadat wij u betaling hebben mogen ontvangen, ontvangt u de reisbescheiden per e-mail circa 2 weken voor vertrek. Bij reserveringen binnen 2 weken voor vertrek ontvangt u de reisbescheiden zodra we uw betaling kunnen traceren en de starttijden bevestigd zijn door de golfbanen.

Ontvang ik een routebeschrijving naar het hotel en de golfbanen?

U kunt zelf uw routebeschrijvingen downloaden via Google Maps.
U kunt op uw computer naar www.google.com gaan en zoeken op de naam van uw accommodatie. Vervolgens kunt u onder het resultaat aan de rechterkant op 'Route' klikken. U kunt dan vaak uit meerdere routes kiezen. Zodra u een keuze maakt, krijgt u ook de optie om de route naar uw telefoon te sturen, te delen of te printen. U kunt ook de Google Maps app downloaden en direct daarin zoeken naar uw accommodatie.

Kan ik mijn golfreis annuleren?

Tot uiterlijk 7 dagen na uw reservering kunt u een annuleringsverzekering via Golftime afsluiten.

Bent u helaas genoodzaakt uw reis geheel of gedeeltelijk te annuleren? Geef de annulering zo spoedig mogelijk door via e-mail of telefonisch via 033 462 72 00.

Indien de overeenkomst wordt geannuleerd, is de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:

  • bij annulering tot de 42ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;
  • bij annulering vanaf de 42ste kalenderdag (inclusief) tot de 28ste ­kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom;
  • bij annulering vanaf de 28ste kalenderdag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom;
  •  bij annulering vanaf de 21ste kalenderdag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
  • bij annulering vanaf de 14de kalenderdag (inclusief) tot de 5de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
  • bij annulering vanaf de 5de kalenderdag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom;
  • bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.

Indien er voor u een vlucht is gereserveerd, dan is Golftime genoodzaakt deze ten alle tijden volledig in rekening te brengen.

Mocht u de annuleringsverzekering via Golftime hebben afgesloten, dan zal Golftime de annulering voor u afwikkelen.

Mocht u zelf een annuleringsverzekering hebben, dan ontvangt u een annuleringsfactuur die u in kunt dienen bij uw verzekering.

Brochure aanvragen

Op uw gemak eerst even de brochure doornemen? Dat kan ook. Laat uw gegevens achter en we verzenden de brochure zo snel mogelijk.